מיתוג מוצרים לעסק - הפרסום המושלם.
פרסום יעיל ומוצלח לכל עסק או חברה.
מה זה מיתוג מוצר?
מיתוג הוא הכלי שמביא מוצר למעמד כלשהוא.
לדוגמא יש לנו את המוצר "שעון" וחברת רולקס מיתגה את השעונים שלה כך שהיום הם מוגדרים כאחד מהטובים בעולם.
כשאנחנו ממתגים מוצר אנו בעצם מבדלים אותו מאחרים שדומים לו.
תהליך מיתוג יכול לכלול אריזה, לוגו, חומרים מיוחדים, גימורים, ועוד.
בעצם כל פרט יכול לגרום למוצר להיות ממותג גבוה או נמוך מהמתחרים לו.
תגיות ממותגות לבקבוקי יין
למה חשוב למתג מוצרים?
לא משנה מה הנישה של המוצר, תמיד ימצא מתחרה שינסה לבלוט יותר וכתוצאה מכך להשיג יותר מכירות.
גם אם מדובר על מוצר פשוט וגם אם על מוצר סופר ייחודי, הדבר החשוב כדי להצליח הוא המיתוג שלו.
אם נצליח להגיע ללקוחות ולהשאר בתודעה שלהם (לטובה) המוצר יצליח בשוק ללא ספק.
מוצרים ממותגים הם מוכרים יותר, לפיכך הלקוחות יעדיפו אותם על על אחרים שאינם מוכרים כלל.
מיתוג אישי על מוצרים.
מוצרים עם מיתוג אישי לא מיועדים ללקוחות אלא לשימוש פרטי.
כשאנחנו מחפשים מוצרים עם מיתוג אישי, אנו בעצם מעוניינים בפריטים להם ניתן להוסיף שם, תמונה או הקדשה לפי רצוננו.
ברוב המקרים עלותם של המוצרים הללו היא גבוהה יותר אך חשוב לקחת בחשבון שמתנה אישית בדרך כלל הרבה יותר מוצלחת!
מיתוג עסקי על מוצרים.
מדובר על הוספת לוגו ו/או פרטי העסק על גבי המוצר.
כיוון שלא מדובר על מוצר בודד אלא על כמות גדולה, שיטת העבודה היא מהירה יותר וכתוצאה עלותם של המוצרים היא נמוכה יותר.
מיתוג מוצרים לעסק - איך זה יכול לעזור?
דוגמה: אם יש עסק המתעסק בטלפונים וקיים רצון להפוך אותו למוכר יותר ואפילו למוביל בשוק.
ישנן המון דרכים בהן ניתן לפעול החל מפרסום דיגיטלי, מסרים מפה לאוזן, פרסום פרונטלי ועוד.
לא משנה כמה כסף נשקיע בפרסום, הדרך הטובה ביותר להשיג לקוחות חדשים היא המלצות של לקוחות קיימים.
מי מאיתנו לא שאל בקבוצת פייסבוק או וואטסאפ "מי מכיר אינסטלטור טוב?" או "מוסך אמין, מי ממליץ?"
לקוחות מרוצים תמיד יביאו לנו לקוחות חדשים שגם הם בתורם ימליצו שוב.
אבל איך לגרום ללקוח להיזכר בעסק שלנו ברגע האמת?
התשובה היא על ידי מוצרים ממותגים!
עט עם פרטי העסק, מחזיק מפתחות ממותג, בקבוק עם לוגו, וכו וכו וכו.
תוויות סיליקון ממותגות לפי הלוגו של החברה שלך!
איזה מוצרים ניתן למתג?
נכון להיום קיימות הרבה מאוד טכנולוגיות שמאפשרות למתג כמעט כל מוצר.
מבקבוק פלסטיק עד פריטי ביגוד ואפילו מזון.
לכל מוצר שקיים ניתן להוסיף לוגו, פרטי עסק או סימון שיעזור ללקוח להיזכר בנו ברגע שירצה להמליץ עלינו.
איך ניתן למתג מוצר עם לוגו או פרטי העסק?
ישנן כל מיני שיטות שבאמצעותן אפשר להוסיף לוגו או פרטים של העסק על מוצרים, כגון הדפסת משי, צריבה בלייזר, הדפסת UV, מדבקות וגם תוויות רב פעמיות עם לוגו.
לא כל הטכנולוגיות מתאימות לכל מוצר ולכן הדבר הראשון שאנו חייבים לעשות הוא לבחור את המוצר.
לאחר שבחרנו את המוצר עלינו להחליט מה אנו רוצים שיופיע עליו.
אם המוצר קטן ואין בו כמעט שטחים סביר להניח שנרצה להכניס את הלוגו שלנו.
אם המוצר מאפשר נוכל גם להוסיף מספר טלפון ואף כתובת.
כל הפרטים הללו (מוצר + הפרטים שיופיעו עליו) יכתיבו לנו באיזה טכנולוגיה נוכל להשתמש לצורך המיתוג.
האם כדאי לבחור במוצרים מקוריים או שימושיים?
חד משמעית כדאי לבחור במוצרים שהלקוחות יעשו בהם שימוש, גם אם זה כרוך בסכנה של אבדה או בלאי של אותו המוצר.
למה זה עדיף?
ישנן מספר סיבות למה עדיף מוצרים שימושיים על מוצרים מקוריים.
א- מוצר שימושי תמיד יהיה בהישג יד ברגע האמת (כשרוצים להמליץ עלינו)
ב- את המוצר השימושי קל יותר לזכור.
ג- מוצר שימושי הוא מוצר שנשמור עליו יותר ממוצר אחר.
מוצר פרסום - GIVEAWAY.
מטרה נוספת של מוצרים עם פרסום היא "שי על הדרך" או GIVEAWAY.
אמנם מי שמקבל את המוצר עדיין אינו לקוח של העסק שלנו, אך בכל זאת ישמח לקבל מוצר שיזכיר לו אותנו.
מדובר לרוב במוצרים קטנים: עטים, מחזיקי מפתחות, סוכריות וכדומה.
המטרה היא להרשים את הלקוח עם משהו קטן. מוצרים מסוג זה אנו פוגשים לרוב בתערוכות או בכנסים של חברות. בכל דוכן נוכל לקבל פריט קטן עם המיתוג של אותה חברה.
האם מדובר ברעיון רק לחברות גדולות? ממש לא!
המבחר של מוצרים ממותגים הוא עצום, קשת המחירים הוא רחב מאוד כך שתמיד תמצאו מוצר שמתאים לתקציב שלכם.
ההמלצה היא לא לבחור במוצרים זולים מידי, בסופו של דבר המטרה שלנו היא להרשים לקוחות ולכן נשיג תוצאות טובות יותר עם נשקיע יותר במוצר איכותי.
ברור שלחברות ולארגונים יש תקציבים גדולים אך גם לעסק קטן כדאי להשקיע במוצרים עם מיתוג, בין היתר, כדי לצמוח לעסק רווחי וגדול יותר.
בקבוקים עם מיתוג אישי או עסקי - המוצר המנצח!
אחד ההרגלים הנפוצים ביותר לפני שיוצאים מהבית הוא להצטייד בבקבוק מים לדרך.
לא משנה אם אנו יוצאים לסופר או לגינה הקרובה לבית, אנו תמיד חייבים להצטייד בבקבוק מים.
רוב השנה המזג האוויר בארץ הוא חם ותמיד יש סיכוי להתייבשות.
מיתוג בקבוקי מים מינראלים על ידי תוויות מעוצבות עם לוגו
איזה סוג של בקבוקים אפשר למתג?
בקבוקים ממותגים פופולריים בקרב חברות הייטק, מוסדות חינוך, קבוצות ספורט, מועדוני כושר, חברות טיולים ועוד. הם משמשים כמתנה לחג, כשי לסוף שנה או כגיבאוואי (GIVEAWAY) בכנסים ותערוכות.
מדובר במוצר שנמצא בשימוש כל השנה, מוצר מהסוג שכולם משתמשים בו.
ישנם המון סוגים של בקבוקים וכל אחד מהם ניתן למתג באמצעות שיטות שונות.
הבקבוקים הכי נפוצים הם:
בקבוק פלסטיק.
מדובר בבקבוקים הכי פשוטים, חד פעמיים ולא עמידים.
ניתן למתג אותם באמצעות מדבקות ותוויות רב פעמיות.
אומנם בקבוקים אלו לא משדרים מעמד אך הם מועדפים באירועי ספורט כגון מרתונים כמו גם בכנסים רבי משתתפים.
בקבוק רחב מפלסטיק.
בקבוק זה מדורג קצת יותר גבוה מבקבוק הפלסטיק הפשוט.
הוא מוגדר כרב פעמי אך לא תמיד עשוי מהחומר הנכון ולכן עדיף ומומלץ לקרוא על המרכיבים לפני השימוש.
על הבקבוקים הללו ניתן להדפיס בשיטת משי או UV וגם ניתן להרכיב עליהם חבק סיליקון עם מיתוג.
לרוב הם משמשים כשי לילדים העולים לכיתה א' ובאירועי ספורט שונים.
מימיה טרמית ממתכת (אלומיניום).
הם מוגדרים כאחד הבקבוקים הבטיחותיים שיש בשוק.
הם רב פעמיים ואפשר לשטוף אותם במדיח כלים או בכיור עם מים וסבון.
בין היכולות שלהם הבולטת ביותר היא השמירה של נוזלים חמים או קרים לאורך זמן רב.
את המימיות הללו ניתן למתג באמצעות שיטות שונות כמו צריבה בלייזר, הדפסת משי או UV וגם באמצעות תגיות סיליקון עם מיתוג.
מיתוג בקבוקים לילדים
בקובוק הוא אחד החפצים הכי חשובים שילד לוקח איתו למסגרות החינוך, לחוגים ולגינה.
בימינו קיימים המון סוגים של בקבוקים שמתאימים לילדים.
מבקבוקים פשוטים חד פעמיים מפלסטיק ועד מימיות ממתכת שיודעות לשמור על חום/קור לאורך זמן.
מבחינת מיתוג ישנן אפשרויות שונות המתאימות לכל בקבוק, מדבקות עם שם, תוויות עם שם, הדפסה ישירה על גוף הבקבוק ועוד.
מיתוג שם על גבי הבקבוק עוזר למשתמש לזהות אותו בין אחרים שדומים לו. בידול זה עוזר מאוד למנוע מעבר של חיידקים ומחלות שעוברות עקב שתיה מאותה פייה.
מתי מומלץ ומתי חייבים למתג בקבוקים?
בכל אירוע רב משתתפים יש פוטנציאל רב של פרסום ואפשרות נהדרת לפנות לקהלים חדשים.
כנס של חברות ואירועי ספורט כגון מרתונים - אלו רק מספר דוגמאות להזדמנויות שכל חברה ו/או עסק חייבים לנצל על מנת להתפרסם, למתג את עצמם וכמובן להשיג לקוחות חדשים.
אם מדובר על מסיבת עובדים עניין המיתוג אינו חובה כיוון שהם כבר מכירים את החברה. אך עדיין יכול להוות גימיק שיווקי אותו העובדים יקחו איתם ויפיצו היכן שיהיו.
איפה עושים מיתוג על בקבוק - שיטות נפוצות ולא מוכרות.
נכון להיום כמעט לכל בית דפוס יש ציוד בסיסי בכדי למתג בקבוקים.
הדפסה על גבי מדבקות, הדפסת UV, הדפסת סובלימציה - אלו טכנולוגיות לא יקרות, קלות לתפעול הנחשבות בסיסיות.
מנגד ישנם מקומות שמתמחים רק במיתוג על בקבוקי שתייה, מקומות אלו מצויידים גם במכונות אחרות כגון הדפסת משי, צריבה וחריטה בלייזר.
כמה עולה לייצר בקבוקים ממותגים?
כשמדובר על כמויות גדולות - מעל 100.000 יחידות מומלץ לפנות ישירות ליצרן. מיתוג של כמות כזו של בקבוקים יכולה להיות סיפור יקר מאוד אך ניתן להוזיל בהרבה תוך מיתוג ברגע הייצור של הבקבוק.
למה?
כי בעצם באותו תהליך ייצור אנו יכולים להטמיע את לוגו החברה וכך חוסכים שלבים נוספים.
כשמדובר בעלויות הפתרון הכי זול למיתוג בקבוקים הינו מדבקות מודפסות. אם זאת, פתרון זה הוא זמני כיוון שמדבקות בדרך כלל מתקלפות ודוהות, אך היישום שלהם מהיר ואפקטיבי מאוד.
מכאן אפשר לבחור בטכנולוגיות עמידות יותר כגון הדפסת UV או צריבה בלייזר, המחיר יהיה גבוה יותר, אך התוצאה תהיה מרשימה ותחזיק מעמד לאורך זמן.
מבחינת עלויות המחירים נעים בין אגורות בודדות למדבקות עד עשרות שקלים אם בוחרים באפשרות של צריבה או הדפסה. כמובן שהנתון תלוי בכמויות ודרישות נוספות.
לא רק בקבוקים - בעולם המיתוג הפרסומי ישנם המון רעיונות!
המטרה הכי חשובה כשעוסקים במיתוג מוצר היא להרשים את ה"מקבל" עד כדי כך שיהיה גאה להציג או להשתמש במוצר בכל הזדמנות.
לכן מאוד חשוב לבחור בקפדנות את החפץ או השי אותו אנו רוצים למתג.
באירועים בהם המשתתפים יושבים ליד שולחן מומלץ מאוד לשים בקבוקי יין ממותגים.
לעומת זו אם מדובר באירוע ספורט, או טיול, הבחירה צריכה להיות מתאימה לכך, ולכן בקבוק או מימיה ממותגת הן אפשרויות מעולות.
כשהמטרה היא להפתיע ילדים של עובדי החברה, הכיוון צריך להיות ציוד לבית הספר עם מיתוג אישי או עסקי.
בשורה התחתונה!
הנישה של מיתוג עסקי היא חשובה מאוד, ולכן אנו חייבים להיות קפדניים ולהשקיע מחשבה רבה לפני כל החלטה.
יתר על כן, מיתוג מוצרים מומלץ מאוד לכל עסק וחברה. ואת זה מבינים רק כשמתחילים לראות את התוצאות!
נשמח לשמוע את דעתך